zaterdag 1 december 2012

Slagveld

Soms heb je zo van die lessen ...

Ik vond een heel leuk idee. Armbandjes maken.
Enkel de knoop aannaaien moest met de hand, de rest kon met de naaimachine.

Ik probeerde zoals altijd eerst zelf een exemplaar te maken, om te zien of alles te doen is voor kleine meisjeshanden. Dat leek me wel te lukken, ik had zelfs het gevoel dat het zeer vlot zou gaan en dat iedereen met 2 of 3 bandjes naar huis zou gaan.
Maar dat was fout, pffff!

De bandjes worden gemaakt van 3 lagen stof: een leuk stofje aan de buitenkant, een ander, eenvoudiger stofje aan de onderkant en een stukje fleece aan de binnenkant.
En daar knelde het "schoentje" (bandje). Ik maakte gebruik van dunne stof voor beide kanten, alles was makkelijk binnenstebuiten te draaien. Maar toen ik de dames de keuze liet uit de massa stofjes die ik klaarlegde, kozen zij voor een andere kwaliteit en bleek het geheel veeeel te dik om na het stikken binnenstebuiten te draaien.

Gevolg: veel frustratie bij ons allemaal.
We zijn nog opnieuw begonnen met een ander bandje, zonder tussenfleece. Die bandjes zijn beter gelukt en we waren toch nog op tijd klaar. Ze gingen dus toch met een leuk resultaat naar huis.

En toch: een leuke les is anders! En de naaikamer zag er ook lief uit!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten